ЛабАЕК: Лабораторія акустичної експертизи та корекції
Лабораторію організовано рішенням засідання кафедри акустики та акустоелектроніки, Протокол №1 від 26.08.2015
Штаб-квартира Лабораторії: к. 233, корпус 12, НТУУ “КПІ”
Чергові по штаб-квартирі: А. Продеус, О. Козерук, В. Заєць.
Цілі й завдання:
- консультаційна допомога студентам, організаціям та фізичним особам з проведення акустичної експертизи й корекції
- реалізація навчально-практичних проектів
Форми роботи:
- консультації, семінари
- розміщення інформаційних матеріалів (публікації в журналах, доповіді на конференціях) викладачів та студентів кафедри акустики та акустоелектроніки на веб-сторінці Лабораторії
Виконавці:
- викладацький склад кафедри
- аспіранти, магістри, бакалаври
Види акустичної експертизи:
- оцінка якості приміщень та відкритих площадок
- оцінка якості ліній зв’язку
- оцінка якості алгоритмів шумозаглушення
- оцінка якості алгоритмов заглушення реверберації
- на перспективу: оцінка якості музичних інструментів та вокальних даних
Види акустичної корекції:
- рекомендації зі способів зниження рівня шуму
- рекомендації зі зміни часу реверберації в приміщеннях
- корекція зашумлених сигналів
- корекція сигналів, спотворених реверберацією
Очікувана корисність діяльності Лабораторії:
- поглиблене вивчення студентами та викладачами окремих питань технічної акустики шляхом розв’язання реальних практичних завдань
- інформування потенційних абітурієнтів про проблематику кафедри та різноманітність форм навчальної діяльності
- примноження й підсилення партнерських зв’язків кафедри з навчальними, науковими й промисловими організаціями України
- посильний внесок у відродження науково-технічного потенціалу України
Навчально-практичні Проекти:
Навчально-практичні Проекти є іноваційною формою засвоєння навчального матеріалу, що відрізняється від звичної форми у вигляді розрахунково-графічної роботи (РГР) наявністю ТВОРЧОГО КОМПОНЕНТУ. Викладач, що керує Проектом, може не знати відповіді на запитання, що розв’язує Проект. Більш того, саме тому викладач і організовує Проект, що чіткої відповіді на поставлене питання або не існує, або відповідь існує, проте є потреба в її подальшому уточненні…
Нижче вашій увазі надається перелік таких Проектів.
- Оцінювання якості музичних сигналів, сприйнятих мікрофонними масивами (куратори: аспірант І. Котвицький, проф. А. Продеус, активні учасники – студенти 3-го року навчання). Стадія проекту: розпочато.
- Дослідження факторів, що впливають на розбірливість мовлення (куратори: магістри К.Бухта та О.Дворнік, аспірант І.Котвицький, проф. А.Продеус; активні учасники – студенти 3-го року навчання). Стадія проекту: завершується.
- Автоматизація суб’єктивного оцінювання розбірливості мовлення на тлі шумової та ревербераційної завад (куратори: магістр К.Бухта, аспірант І. Котвицький,проф. А. Продеус; активні учасники – магістри 1-го та 2-го років навчання). Стадія проекту: завершено.
- Оцінювання впливу фазових спотворень на якість мовлення та музики (куратори: аспірант І. Котвицький, проф. А. Продеус; активні учасники – студенти 3-го курсу). Стадія проекту: завершено.
- Методи оцінювання якості акустичних сигналів (куратори: аспіранти І. Котвицький та І. Щербенко, магістри А. Храпачевський и О. Домбровський, проф. А. Продеус ; активні учасники – магістри 5-го курсу). Стадія проекту: завершено 1-й етап, розпочато 2-й етап.
- Акустична експертиза приміщень НТУУ “КПІ” (куратори: аспірант А. Васильєв, магістри Д. Моторнюк и Ю. Костючок, проф. А. Продеус ; активні учасники – студенти 5-го курсу). Стадія проекту: завершено.
- Синтез звуку гавкоту собаки (куратори: проф. А. Продеус; активні учасники – студенти 6-го курсу). Стадія проекту: завершено.
- Доопрацювання електроакустики аудиторії (куратори: магістр Ю. Мітяй, проф. А. Продеус, активні учасники – студенти 5-го та 6-го курсів). Стадія пректу: робоче проектування
- Комп’ютерне моделювання імпульсної характеристики приміщення (куратори: проф. А. Продеус; активні учасники – студенти 6-го курсу). Стадія проекту: ескізне проектування.
- Захист від шуму транспортних потоків (куратори: спеціаліст В. Поторжицький, магістр А. Погребняк, аспірант С. Котенко, доцент В. Заєць)
- Звукоізоляція житлових та громадських будівель (кураторы: аспірант С. Котенко, доцент В. Заєць)
- Комп’ютерне моделювання властивостей лінійок електродинамічних гучномовців (куратори: бакалавр Ю. Іотов, доцент В. Заєць)
- Розробка спектроаналізаторів в середовищі LabView як засоба вимірювань для акустичного моніторингу та акустичної експертизи (кураторы: проф. А. Коржик; активні учасники – Е. Швець, Я. Сичков, І. Третьяков). Стадія проекту: завершується.
- Розробка засад розрахункових методик при проведенні акустичної експертизи (кураторы: проф. В. Дідковський, проф. А. Коржик, доцент В. Заєць; активні учасники – спеціаліст О. Степановська та магістри)
- Пеленгатор координат стрілка (куратори: доцент О. Козерук; активні учасники – магістри Д. Волков, А. Круглик, Д. Мазніченко, Ю. Мітяй). Стадія проекту: в дії.
- Низькочастотний резонаторний мікрофон (куратори: доцент О. Козерук; активні учасники – магістр Д. Волков)
- Параметричний гучномовець – гостронаправлений передавач звуку (куратори: доцент О. Козерук; активні учасники – магістри Д. Мазніченко, Ю. Мітяй). Стадія проекту: в дії.
- Тактильна комунікація – передача невербальної інформації ультразвуком (куратори: доцент О. Козерук; активні учасники – магістр І. Котвицький). Стадія проекту: завершено.
До речі:
- Приклад проекту з моделювання систем автоматичного розпізнавання мовлення, що виконувався індійськими студентами: Dushyant Sharma, Alankrit Poddar, Sumanna Manna and Patrick A. Naylor. THE SAS PROJECT: SPEECH SIGNAL PROCESSING IN HIGH SCHOOL EDUCATION / Proc of 23rd European Signal Processing Conference (EUSIPCO), pp. 1821-1825.
- Україну очікує сплеск креативної економіки – прогноз засновника порталу креативної економіки Chernozem, бізнесмена Костянтина Кожем’яки